pátek 10. ledna 2014

Izrael a nejen on

Izrael je zemí, kterou jsem sice vždy chtěla navštívit, nicméně ne zcela nutně a pravděpodobně v dobu vzdálenější než-li bližší. Svět ale zrychluje a tak i cestovatelské sny se plní rychleji a jinými cestami, než člověk očekává. 


A tak se stalo, že jedeme do Izraele. Letenky byly překvapivě levné (společnost El Al ) a náklady by v Izraeli neměly být výrazně vyšší, než v ČR. (omyl, jež byl samozřejmě velmi brzy vyvrácen)


Protože už mě nebaví příliš plánovat, poptala jsem se známých, jaká jsou jejich doporučení: z Izraele se tak stalo Izrael & Jordánsko, a ještě později i Egypt a trip tedy můžeme směle nazvat Tripem po Blízkém Východu. Nebylo by na škodu vzít to i na jiná místa, ale vzhledem k bezpečnostní situaci Sýrie a Libanon nejsou ta pravá volba a v Saudské Arábii je jen bezbřehá poušť. Možná to je taky poslední možnost, jak se sem podívat, ve zdejších krajinách jeden nikdy neví.

Ve středu 8. ledna jsme tedy opustili Brno a Student Agency nás dovezla na Schwechat ve Vídni. Po delší době v Evropě mě na odbavení překvapili kontrolními otázkami typu "v jakém jste vztahu, jak dlouho se znáte, jak se jmenují vaši spolubydlící?". Spolkla jsem odpověď "a co je vám po tom?" a radši si užila soukromou protiteroristickou kontrolou papírky proti výbušninám. Říkali jsme si, že přece nejsme podezřelí, jsme exkluzivní :). Letadlo bylo poloprázdné, ale už se objevovali nějací "kloboučníci" tzn.: ortodoxní Židé v černém s vysokými kloboučky. Samozřejmě nejvíc zajímavé na 3hodinovém letu bylo jídlo, velmi typické a velmi dobré: pita s humusem a kuře s kuskusem a fazolkami. Byla skoro půlnoc, když kapitán ohlásil přílet do Svaté země. 


PS: Dostal se ke mně jeden velmi vydařený blog, kdybyste Izraele neměli dost.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Neváhejte, ocením každý komentář :)